شما اینجا هستید : خانه  »  اخبار   »   «مهدی یراحی» برای اولین بار «خاک» را در خاک مادری‌اش اجرا کرد

«مهدی یراحی» برای اولین بار «خاک» را در خاک مادری‌اش اجرا کرد

«مهدی یراحی» برای اولین بار «خاک» را در خاک مادری‌اش اجرا کرد

photo_2016-01-12_21-19-13

مای آوا – سالن سینما «هلال» شهر اهواز در شامگاه هفده و هجده دی میزبان خواننده‌ای بود که همشهریانش لقب «فرزند کارون» را به او اطلاق می‌کنند. «مهدی یراحی» برای دومین بار در سال جاری با مخاطبان خود در استان خوزستان دیدار کرد و منتخبی از قطعات جدید و خاطره‌انگیزش را اجرا کرد. این خواننده پس از آلبوم «مثل مجسمه» دو تک قطعه «چرا نمی‌رسی؟» و «خاک» را از طریق فضای مجازی به گوش مخاطبانش رساند. آثاری که از لحاظ کلام و موسیقی هرکدام فضای متفاوتی داشتند اما قطعه «خاک» با وجود گذشت حدود ده روز از انتشارش هنوز در کانون توجهات قرار دارد.

مهدی یراحی کنسرت خود را در اهواز با قطعه «آخرین اسیر» آغاز کرد و با وجود اینکه این اثر شش و هشت یا ریتمیک نیست اما او باز هم توانست انرژی خوبی در سالن ایجاد کند. او پس از سلام و خوش‌آمدگویی خطاب به حاضرین گفت:«هنوز هم زمانی که در شهر خودم روی صحنه می‌روم اشتیاق و هیجان اولین کنسرتم را دارم.» او در ادامه دو قطعه «امشبم گذشت» و «مهم اینه» را پشت سر هم و بدون وقفه اجرا کرد و چهارمین قطعه او اثری بود که نام آن از ابتدای برنامه شنیده می‌شد. «انفرادی» یکی دیگر از آثار آلبوم مثل مجسمه بود که در ادامه توسط اعضای ارکستر اجرا شد و همخوانی حاضرین را به دنبال داشت. اما پرانرژی‌ترین بخش کنسرت مدلی عربی بود که اعضای گروه برای مخاطبان تدارک دیده بودند. این اثر که منتخبی از قطعات عربی این خواننده بود استقبال حاضرین را به دنبال داشت. یراحی که در این کنسرت با رپرتواری متفاوت نسبت به اجراهای قبلی روی صحنه رفته بود پس از قطعه «امپراطور» یک مدلی را اجرا کرد. این مدلی فارسی برای اولین بار در کنسرت او اجرا می‌شد و احتمالا یکی از بخش‌های کنداکتور اجرای زنده او در تهران هم باشد. در ادامه نوبت بخش پیانوی کنسرت رسید که در این قسمت اولین رونمایی از نسخه کنسرتی قطعه چرا نمی‌رسی؟ به عمل آمد. پس از قطعه «غزال» که آن هم انرژی سالن را بالا برد نوبت به مهمترین تک قطعه تمام دوران فعالیت حرفه‌ای مهدی یراحی رسید. ق

طعه خاک چندی پیش با ترانه «روزبه بمانی» و تنظیم «هومن نامداری» منتشر شد و بازتاب‌های آن حتی تا بخش خبری ۲۰:۳۰ تلویزیون هم راه پیدا کرد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. اثری انتقادی که معضلات و کمبودهای مردم خوزستان و به ویژه شهر اهواز را بیان می‌کرد. یراحی در کنسرتش بدون مقدمه این قطعه را آغاز کرد و از همان ابتدا با مشاهده میزان همخوانی مخاطبانش و برخی حضار که ایستاده این کار را می‌شنیدند بغض کرد و با قطرات اشکی که در گوشه چشم داشت، قطعه خاک را به پایان رساند. پس از این کار که شانزدهمین و آخرین قطعه برنامه بود همه حضار دقایقی را به صورت ایستاده ارکستر را تشویق کردند. برنامه در آن شب بدون حاشیه به پایان رسید اما یک روز پس از آن برخی رسانه‌های محلی انتقاداتی را نسبت به برگزاری این کنسرت مطرح کردند. حتی یکی از سایت‌ها در گزارشی نوشت که در این کنسرت قطعات بدون مجوز اجرا شده است. اما بلافاصله «ناصر چنانی»، معاون اداره کل ارشاد خوزستان، در مصاحبه با «ایرنا خوزستان» گفت:« این کنسرت بدون هیچ گونه مشکل خاصی برگزار شد و همه قطعات این کنسرت دارای مجوز بود و پرونده آن تکمیل شده بود. این خواننده که از اهالی این مرز و بوم است و مورد حمایت مردم خوزستان است، کنسرت بسیار خوبی برگزار کرد. مردم با نگاه خوبی از این هنرمند خوزستانی حمایت کردند و این هنرمند متعهد را حمایت خوبی کردند که مایلیم شاهد حضور بیشتری از این هنرمند در خوزستان باشیم که خوشبختانه استقبال از این کنسرت نسبت به کنسرت قبلی بهتر بود و لازم بود مردم از چنین هنرمندی استقبال کنند.»

یراحی در این کنسرت با ارکستر تقریبا جدیدی روی صحنه رفت و «امیر علیزاده» وظیفه رهبری گروه را بر عهده داشت. اکبر شهریاری(پرکاشن)، مهرداد احمدزاده(کیبورد)، حامد حمیدزاده(گیتار بیس)، علی افلاطون(گیتار الکتریک)، مجید رضاپور(درامز)، امیر فقیه(سمپلر) و کیان دارات (گیتار اسپانیش) اعضای ارکستر در این برنامه بودند.

مهدی یراحی در ادامه تور زمستانی کنسرت‌هایش روز ۲۴ دی و برای اولین بار در سالن امام علی(ع) شهر کرج روی صحنه می‌رود. او روز دوم بهمن هم در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان مخاطبان خود در پایتخت خواهد بود.

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : 0 در حال بررسی : ۰

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.